Büyüklere Masallar: "Song of the Sea"

29 Eylül 2016 Perşembe



Şu yaşınıza rağmen siz de hala benim gibi masal dinlemeyi sevengillerdenseniz sizi tatmin ve mutlu edecek bir öneri ile geldim. İrlanda yapımı "Denizin Şarkısı" gerek muhteşem ötesi çizimleri gerek hikayesi gerekse müzkleriyle bence tam bir başyapıt. Animasyon-çizgisinema oluşu sizi yanıltmasın ki belli bir yaşn altındaki çocukların zor anlayacağı dolayısı ile belki sıkılacağı türden işte tam bu yüzden başlığa yazdığım gibi biraz daha büyük* çocuklara hitap ediyor.

Filmi anlatan iki kelime seçmem gerekse bu kelimeler naif ve hüzün olurdu.
Deniz fenerinden evleri, tatlı köpekleri, o tatlış foklar, dalgalar martılar, Saoirse sarkı söylemeye başladığında gelen o deniz kabugu sıkırtıları, oğlunun acı çekmesine dayanamayıp dünyadaki tüm duyguları kavanozlara dolduran Baykuş cadı bile öyle güzeldi ki işte öyle şiirsel öyle dokunaklı öyle öyle öyle anlat anlat bitiremem zira filmi izleyeli bir yıla yakın oldu post a koyayım diye ss almak için tekrar açtım bir baktım filmi bir daha izlemişim. Aslında ss almaktan izleyememişte olabilirim Çünkü hangi sahnesini alayımda hangi birini koyayım bilemedim:) Öyleyse izleyin, ağlayın, sevin. Bırakın dünya telaşından taşlaşmış kalbiniz bir ara kulak memesi kıvamına gelsin.
Okuduğum üzere İrlanda kültüründe mitolojisinde böyle deniz efsaneleri bolmuş bu da anlatacak bir sürü masal demek, şanslılar vesselam. (masal konusunda, mit değil :)


Daha daha uzatmadan filmin konusuna geleyim:


Ben ve Saoirse babaları ile bir deniz fenerinde yaşamaktadırlar. Annelerini Saoirse’nin doğumunda garip bir şekilde kaybederler.  Ben annesinin yokluğundan Saoirse'u sorumlu tutar ve ona kötü davranır. Saoirse ise altı yaşında olmasına rağmen hala konuşamamaktadır. Saoirse bir gece annesinin ölmeden önce Ben'e verdiği deniz kabuğu flütünü alır ve almaya başlar. Garip olansa bu flütü herkesin çalamamasıdır. Bunun üzerine gelen olaylarla biz de anlarız ki Saoirse’nin bir selkie, fok kızdır anneleri ise bir deniz perisi. Saoirse nin bir gece hastalanması üzerine büyük anneleri babalarına çocukları burada büyütmenin doğru olmadığını söylerek onları yanında yaşamaları için şehre alır. Ben ve Saoirse büyükanneleri ile yaşamak istememektedir. Kaçarak evin yolunu bulmaya çalışırlar. 






 Yol boyunca ilginç şeylerle karşılaşırlar ve Ben annesinin ona anlattığı hikayelerin aslında gerçek olduğunu ve kardeşinin elindeki flütü çalarak bu hikayeleri canlandıracak güce sahip olduğunu anlar.




Fakat onları bu yolda bir de baykuş cadı beklemektedir. Baykuş cadı Saoirse nin peşindedir ve Ben in kardeşine yrdım edebilmesi için bütün korku ve hüzünlerinden kurtulması gerecektir.



               

                     


Baykuş Cadının hikayesi ise apayrı bir dram :'( bir tipine bakın hele.

Sonu yine bir o kadar acıklı olan filmde baykuş cadı dediysemde aslında hiç kötü karakter yok azıcık spoi oldu ama yine de tadından bir şey eksiltmeyecektir meraklanmayın. Öyleyse hangi birini alacağımı bilemediğim güzel ss lerle bitireyim. 
Masal anlatmayı masal dinlemeyi ve masallara inanmayı birakmayin ki içinizdeki çocuk ölmesin. Selamlar benden iyi seyirler. @bitutamani 









                           




ah fikri güzel sulu boya <3 







1 yorum: