Ya aşk tesadüfleri sevmezse?¿

30 Ocak 2016 Cumartesi

Size konulari  müşterek iki filmden bahsedecegim. Tesadüflere inanir misiniz? demeyecegim zira tesadüf yoktur tevafuk vardir her şey bir sebep ile beraberdir. 😊 Geleyim filmlere bunlardan ilki 13'te izledigim Arjantin yapimi Medianeras*                   

Amelie gibi filmler gibi bir sey sormustum sanirim google a 😄sonuç olarak çok sevdigim Hedgedog* ve bu film çikmişti karşima. Film İran filmleri gibi oldukça olağan ve duragan. Senaryo gunluk hayat. Konu tesadüf dedim ama o tesedüf dediginiz bu filmde bir turlu gerceklesmiyor. Film karşilikli bloklarda oturan bir bilgisayar programcisi ve bir vitrin stilistinin ayni, yalniz hayatlarini anlatiyor.  Herkesin begenebilecegi bir film olmadugundan midir nedir ben yine tabi ki beğenmistim bu filmi🙈 zira hiç karşilaşmayacak olunsa bile senin gibi, seninle ayni dusunup, ayni duygulari paylaşan birilerinin olduğunu bilmek ne bileyim fikri bile beni acayip mutlu etmişti. Monologlar, ayrintilar... izlemeye deger.                        
 Filmlerde geçen kolyeleri kitaplari vs toplamayi seviyorum, izledikten sonra filmde geçen Donde Esta Wally? (WallyNerede?) isimli kitabi ara ara bulamamiştim sonra geçenlerde kendisinin Tudem yayinlarindan çikmiş  "Ali Nerede?” versiyonuna rastlayinca film tekrar hatirima geldi.  
         Vel hasili kupkult, hatta belgesel tadinda,  kafa dinlemelik bir film ariyorsaniz buyrun YanPencere* ye. Geleyim ikinci filme:
 "Turn Left Turn Right: Bana bir mucize veremez misin?”
Bu filmi ise geçenlerde izledim. Medianeras ne kadar gercekse bu film o kadar. 😳😱 yok artik! Kaderin kendilerine oyun oynadiği bir çevirmen ve genç bir muzisyen, yine ayni apartmani paylaşirlar yine bir birleşememe hali lakin bu filmin digerinden farki bu ikilinin tanişik olmasi hatta çok defalar karşilasip bir turlu kavuşamamalari. Anlayacaginiz sinir harbi bir film 😄gercekten acayip sinir bozuyor ama guzel anlamda o nasil mi oluyor izleyip gorun. Yani ha bitti ha bitiyor diye diye filmi bitirdim. Filmle ilgili aklimda kalan en guzel sey ise filmi ozetleyen şiir bkz:                                  
~~Her ikisi de inanmis,
ani bir duygu dalgalanmasinin onlari kusatarak biraraya getirdigine…
Güzeldir böyle bir kesinlik, fakat daha güzel olansa: belirsizlik.
Birbirlerini daha once tanimadiklarindan,
yasanmadigini saniyorlardi aralarinda hic birseyin..
Ya o caddeler, merdivenler ve koridorlar..
Birbirlerini uzunca bir zaman önce, farketmeden geçip gidebildikleri?
Onlara hatirlayip hatirlamadiklarini sormak isterim..
belkide bir döner kapida yuzyuze gelmislerdir?
kalabalik icinde bir ‘pardon’
veya telefonda bir ses ‘yanlis numara’
Fakat onlarin cevabini biliyorum: “hayir, hatirlamiyorum.”
Onlar cok sasirirlardi uzun zamandir tesadüflerin onlarla oyun oynadigini ögrenselerdi.
Henuz tam olarak hazir degil kadere dönüşmeye onlar için..
Önce ulaştı onlara, sonra geri çekildi..
yollarının üzerinde dikildi ve bastırarak kıkırdamasını, bir kenara sicrayiverdi!!~~
Kore diline aliştikta bu Çince kulagimi nasil rahatsiz etti hele o garson kiz aman yarabbim😳😱 herhalde bu izledigim ilk ve son Çin filmiydi. Bir de ismi ile bir Tesadüf diye bir film varmis ama ben onu henuz izlemedim izlersem insallah onu da suraciga ekler postu guncellerim siz izlediyseniz belki bana yazarsiniz selamlar benden. @bitutamani

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder