Cennetin Rengi-İran

20 Aralık 2014 Cumartesi

Yine insanın içine dokunan dokunmakla kalmayıp yüreğini deşen bir İran filmi daha. Bkz. daha filmin en başında Küçük Muhammed in babasını beklediği sahne beni benden aldı elimde olsa filmin içine girip onu okuldan ben alacaktım. Kendisi küçük kalbi büyük
görme engelli bir oğlanı konu edinen film tam bir görsel şölen, diyaloglardan hiç bahsetmiyorum bile izleyin, izlettirin, ağlayın, sevin, sevin...
Konusu: Küçük Muhammed körler okulunda yatılı olarak eğitim görmektedir. Kör olarak doğmuştur ve çevresindeki dünyayı dokunarak ve işiterek anlamaya çalışmaktadır. Okulu yazın tatile girdiğinde babası onu almak ve köyüne götürmek üzere okula gelir. Muhammed'in annesi ölmüştür ve babası yeni bir evlilik planlamaktadır. Özürlü bir çocuğun evlilik planlarını bozacağından endişelenen baba sürekli olarak ondan kurtulmak için çareler arar. Köyde ise Muhammed'i yazı birlikte geçirecekleri sevecen iki kız kardeş ve yaşlı ninesi beklemektedir.(wiki)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder